Automobilių pirkimas Vokietijoje

  • Pagrindinis
  • Paslaugos, kainos
    • Automobilių pirkimas Vokietijoje
    • Automobilių pirkimas Vokietijoje su patikrinimu
    • Automobilių pirkimas Lietuvoje
    • Automobilio patikrinimas Europoje
    • Automobilio parvežimas iš Vokietijos
  • Naudinga info
    • Kodėl verta rinktis mus?
    • Dažniausiai užduodami klausimai
    • Nuo ko pradėti
    • Patarimai kaip rinktis skelbimus
    • Instrukcija kaip naudotis mobile.de (anglų k.)
    • Instrukcija kaip naudotis mobile.de (vokiečių k.)
    • Valstybes, kuriose perkame automobilius
  • Straipsniai
    • Kodėl ne Lietuvoje?
    • Pardavėjų gudrybės
    • Mitai
    • Naudingi video, nuotraukos
    • Dažniausiai pirkėjų daromos klaidos
    • Keliaujantiems į Vokietiją
    • Kaip pirkti automobilį Lietuvoje
    • Kokią kuro rūšį rinktis?
  • Atsiliepimai
  • English
  • Kontaktai

Patarimai renkantis skelbimus

Daugelis iš mūsų automobilius renkasi iš skelbimų, tačiau retas moka profesionaliai juos įvertinti. Pateiksime keletą patarimų, kurie padės jums padaryti šį automobilio pirkimo žingsnį.

1. Kaina. Maža kaina ne visada reiškia blogą būklę, o didelė kaina ne visada reiškia gerą. Visgi gerų automobilių už mažesnę nei rinkos kaina nebūna. Jeigu ir pasitaiko, tai juos iškart nuperka vietiniai perpardavėjai.
Kartais būna nurodytos dvi kainos, su PVM ir be. Be PVM skirta įmonėms, todėl paprastiems pirkėjams reikėtų orientuotis pagal didesnę - brutto kainą.
Jeigu tekste parašyta "festpreis", reiškia automobilio kaina galutinė. 
2. Nuotraukos. Daugelis pirkėjų daro klaidą rinkdamiesi skelbimus pagal nuotraukų gražumą. Kiek pardavėjų tiek ir fotografų, kiekvienas skirtingai moka fotografuoti, dėl to tas pats automobilis gali atrodyti visiškai skirtingai. Jeigu automobilio parametrai jums tinka, o nuotraukose nesimato akivaizdžių defektų - skelbimas vertas dėmesio, nepriklausomai ar automobilis atrodo gražiai, ar kokybiškos nuotraukos, ar automobilis švarus ir pan. Juk perkame automobilį, o ne nuotraukas. 
3. Rida. Daugelis klaidingai renkasi automobilius pagal ridą. Iš tikro jai neverta skirti daug dėmesio, nes ji nenusako automobilio būklės. Juk prie odometro parodymų neparašyta kaip dažnai, kokioje vietovėje ir kokiais atstumais automobilis buvo važinėjamas. O tai pagrinde ir lemia bendrą būklę ir techninių mazgų nusidėvėjimą.
Pavyzdys: Automobilis A Vilniuje per kamščius kiekvieną darbo dieną važiuoja į darbą ir atgal, atstumas 5km. Automobilis B važiuoja tik savaitgaliais į Kauną. Atstumas 100km. Per penkis metus automobilis A 2510 kartų užvedė šaltą variklį ir nuvažiavo 12550km. Automobilis B užvedė šaltą variklį 570 kartų ir nuvažiavo 114000km. Turbūt jau patys suprantate, kuris automobilis bus geresnės būklės? Taigi šiuo ir daugelyje kitų atvejų neprotinga rinktis automobilį pagal nuvažiuotų kilometrų skaičių. Kiekvienas vairuotojas važinėja ir prižiūri auto skirtingai. Aišku, apynaujiam automobiliui jau yra skirtumas tarp 50 ir 200 tūkstančių. Tačiau senesniam auto 180 ar 320 tūkstančių - nebus jokio skirtumo. 
4. Pagaminimo/pirmos registracijos metai. Jeigu automobilio modelis ar apdaila nesikeitė, tai metai nieko nereiškia, ypač būklės. Į metus žiūrėti vertėtų tik tuo atveju, jeigu norite girtis artimiesiems dėl pirkinio naujumo. Aišku jeigu rinktis už tą pačią kainą ar mažesnė rida ar naujesni metai - geriau rinktis metus, nes rida neretai būna atsukta, o metų jau neatsuksi. Bet čia tik teoriniai samprotavimai, svarbiausia yra reali automobilio būklė. 
5. Trūkumai. Kad ir kokios geros būklės būtų automobilis, visgi jis yra naudotas ir reikėtų pasiruošti, kad jis turės vieną kitą trūkumą. Tačiau defektas defektui nelygu, vieni gali būti maži, bet kritiniai, kiti gali atrodyti baisiai, bet nesunkiai sutvarkomi, dėl kurių galima išlošti kainoje. Pavyzdžiui smarkiai subraižytas ar skilęs bamperis nieko blogo, daugelyje servisų jį perdažytų iki šimto eurų. Tačiau maža rūdelė ant galinio sparno yra daug blogiau, rūdžių jau nesustabdysi, jas galima tik užmaskuoti. 
Jeigu yra įlenkimų, bet jie be aštrių kampų ir dažai nepažeisti - tai išvis ne trūkumas. Meninio lyginimo specialistai juos pašalins nedažant be jokių žymių už keliasdešimt €.
Daugelis senų pigių automobilių parduodami su kiaurais duslintuvais. Vokietijoje duslintuvo keitimas kainuoja šimtus. Lietuvoje jį susivirinsite nuo 10€.
Kartais pasitaiko automobilių su skilusiais priekiniais stiklais. Vokietijoje stiklo keitimas nuo 400€, Lietuvoje nuo 80€.
Jeigu nesmarkiai pažeistas sparnas, žibintas, durelės, kapotas ar kita keičiama kėbulo dalis - tai taip pat nieko blogo, jeigu automobilio kaina atitinkamai mažesnė. Viską galima sutaisyti. 
Nepamirškite, kad įvairūs šviesos atspindžiai, šešėliai ar dėmės nuotraukose gali atrodyti kaip defektai. Todėl neatmeskite skelbimo jeigu neesate įsitikinę, kad ten tikrai pažeidimas.
6. Salono nusidėvėjimas. Geriausiai automobilio būklę (ne ridą) atspindi salonas. Deja, bet skelbime neįžiūrėsi jo nudėvėjimo. Tačiau jeigu net nuotraukose šviečia praplyšusi sėdynė - tokį skelbimą galima atmesti.
Purvinas, neišsiurbtas salonas nuotraukose atrodo ypač baisiai ir tai atbaido pirkėjus. Tačiau to netgi trūkumu nepavadinsi.
7. Priedai. Visada norisi įsigyti automobilį pilnai sukomplektuotą - su geromis padangomis, lietais ratlankiais, su žieminių ratų komplektu, neseniai atliktu aptarnavimu pan., tačiau visgi visą dėmesį reikėtų skirti automobilio būklei. Viską galima nusipirkti atskirai, o daužto kėbulo jau neatstatysi iki originalios būklės, nuvažinėto automobilio taip pat neatjauninsi.
8. Aprašymas. Kiek pardavėjų tiek ir aprašymų. Deja net ir Vokietijoje pagal juos nelabai ką sužinosi apie automobilį, "gerą būklę" kiekvienas supranta savaip. Jeigu skelbime nieko neparašyta, tai nereiškia kad pardavėjas kažką slepia. Jeigu detaliai aprašyti net ir smulkiausi trūkumai - tokiems skelbimams reikėtų skirti pirmenybę. Taip pat būkite atidūs išversdami tekstus internete, vertimai kartais būna neteisingi.
Dažniausiai naudojamos frazės aprašymuose:
zustand - būklė
mängel/shaden, beschädigt - defektas/pažeidimas
hagelschaden - krušos pažeidimas (bus daug mažų įlenkimų, galima išlyginti be dažymo)
gerausche, unrühig - pašaliniai garsai 
lezte preis, festpreis - galutinė kaina
preis VB - kaina derinama
fahrbereit/nicht fahrbereit - važiuojanti/nevažiuojanti
rost/kein rost - rūdys/be rūdžių
gebrauchsspuren - naudojimo požymiai, smulkūs pabraižymai
kratzer/beule/delle - įbrėžimas/įlenkimas/pažeidimas
9. Pardavėjo tipas. Vieni mano, kad iš aikštelių (Handler'ių, Dealerių) blogi automobiliai, kiti mano, kad reikėtų vengti privačių. Iš tikro reikia rinktis iš visų. Aišku dyleris dyleriui nelygu. Tai gali būti ir pigi turkų aikštelė eksportui, gali būti ir oficiali atstovybė.  

10. Export/gewerbe. Jeigu skelbime nurodyta, kad automobilis parduodamas tik eksportui arba kitam dyleriui - tokį skelbimą iš karto galima atmesti. Jeigu automobilis neturėtų problemų, tai būtų parduodamas vidinei rinkai. 
11. Im Kundenauftrag. Jeigu skelbimo tekste yra toks įrašas - tai reiškia, kad automobilis parduodamas privataus asmens vardu, nors ir stovi pas dylerį. Jeigu tai nėra labai retas arba brangus modelis - tokį skelbimą geriau atmesti.
12. Unfallfrei. Išvertus reiškia "neturėjęs avarijų". Į šį punktą patariame nekreipti jokio dėmesio. Pvz., atstovybėje parduodamas automobilis, kurio istorijoje matosi, kad buvo perdažytas bamperis, todėl pardavėjas jau neturės teisės žymėti šio punkto. Kitas buvo 10 kartų daužtas, bet tvarkytas garažuose, todėl oficialioje istorijoje nesimatys jokių įvykių ir pardavėjas žymės kaip "unfallfrei". Pasitaikydavo ir tokių atvejų, kai atvažiavus žiūrėti automobilio ir parodžius pardavėjui pirštu akivaizdžius avarijos požymius - pardavėjas vis tiek buvo įsitikinęs, kad jis nedaužtas, nes taip parašyta dokumentuose.
13. Paieškos kriterijai. Stenkitės į paiešką įvesti kuo mažiau kriterijų, nes daugelis jų nėra privalomi ir gali būti nenurodyti skelbime, pvz., variklio tūris, komplektacijos elementai, spalva ir pan., todėl juos įvedus ženkliai sumažės pasirinkimas.

Visada reikėtų stengtis, kad potencialių variantų būtų kuo daugiau, todėl neverta atmetinėti skelbimų be rimtos priežasties. Vokietija didelė, per visą neprivažinėsi, todėl skelbimus sugrupuosim pagal buvimo vietą ir vyksim ten, kur jų daugiausia. Geriau per dieną apžiūrėti 5 mažiau patrauklius auto, negu vieną patrauklų.

Pagrindinis ir didžiausias Vokietijos skelbimų portalas - mobile.de. Jame galima nustatyti rusų, anglų ir kitas kalbas, tačiau vokiečių ir anglų kalbomis atsidaro didesnės nuotraukos. 
Papildomi skelbimų portalai - autoscout.de ir ebay-kleinanzeigen.de Ten būna daugiau privačių pardavėjų skelbimų. Jeigu dylerio nėra mobile.de - jo galima nežiūrėti.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.