Automobilių pirkimas Vokietijoje

  • Pagrindinis
  • Paslaugos
    • Automobilių pirkimas Vokietijoje
    • Automobilių pirkimas be patikrinimo
    • Automobilių pirkimas Lietuvoje
    • Automobilių pardavimas į užsienį
  • Kainos
    • Noriu pilnos pagalbos perkant automobilį Vokietijoje
    • Noriu vykti į Vokietiją kartu
    • Noriu pirkti automobilį Vokietijoje be patikrinimo
    • Automobilį perku savarankiškai, reikia tik patikrinti būklę
    • Automobilį perku Lietuvoje
    • Automobilį perku savarankiškai, reikia tik parvežti
  • Verta žinoti
    • Kodėl verta rinktis mus?
    • Dažniausiai užduodami klausimai
    • Nuo ko pradėti
    • Patarimai kaip rinktis skelbimus
    • Instrukcija kaip naudotis mobile.de
  • Straipsniai
    • Kodėl ne Lietuvoje?
    • Pardavėjų gudrybės
    • Mitai
    • Naudingi video, nuotraukos
    • Dažniausiai pirkėjų daromos klaidos
    • Keliaujantiems į Vokietiją
    • Kaip pirkti automobilį Lietuvoje
    • Kokią kuro rūšį rinktis?
    • Šmaikštu
  • Atsiliepimai
  • Kontaktai

Patarimai renkantis skelbimus

Daugelis iš mūsų automobilius renkasi iš skelbimų, tačiau retas moka profesionaliai juos įvertinti. Pateiksime keletą patarimų, kurie padės jums padaryti šį automobilio pirkimo žingsnį.

1. Kaina. Maža kaina ne visada reiškia blogą būklę, o didelė kaina ne visada reiškia gerą. Visgi gerų automobilių už mažesnę nei rinkos kaina nebūna. Jeigu ir pasitaiko, tai juos iškart nuperka vietiniai perpardavėjai.
Kartais būna nurodytos dvi kainos, su PVM ir be. Be PVM skirta įmonėms, todėl paprastiems pirkėjams reikėtų orientuotis pagal didesnę - brutto kainą.
Jeigu tekste parašyta "festpreis", reiškia automobilio kaina galutinė. Aišku perkant eksportui visgi kartais galima dar kokį šimtuką nuderėt. Jeigu automobilis parduodamas su garantija - galima nusiderėti daugiau, nes garantija eksportui negalioja.
2. Nuotraukos. Daugelis pirkėjų daro klaidą rinkdamiesi skelbimus pagal nuotraukų gražumą. Kiek pardavėjų tiek ir fotografų, kiekvienas skirtingai moka fotografuoti, dėl to tas pats automobilis gali atrodyti visiškai skirtingai. Jeigu automobilio parametrai jums tinka, o nuotraukose nesimato akivaizdžių defektų - skelbimas vertas dėmesio, nepriklausomai ar automobilis atrodo gražiai, ar kokybiškos nuotraukos, ar automobilis švarus ir pan. Juk perkame automobilį, o ne nuotraukas. 
Jeigu yra daug vieno šono nuotraukų, bet kito nėra - tokiam skelbimui reikėtų skirti mažiau dėmesio.
3. Rida. Daugelis klaidingai renkasi automobilius pagal ridą. Iš tikro jai neverta skirti daug dėmesio, nes ji nenusako automobilio būklės. Juk prie odometro parodymų neparašyta kaip dažnai, kokioje vietovėje ir kokiais atstumais automobilis buvo važinėjamas. O tai pagrinde ir lemia bendrą būklę ir techninių mazgų nusidėvėjimą.
Pavyzdys: Automobilis A Vilniuje per kamščius kiekvieną darbo dieną važiuoja į darbą ir atgal, atstumas 5km. Automobilis B važiuoja tik savaitgaliais į Kauną. Atstumas 100km. Per penkis metus automobilis A 2510 kartų užvedė šaltą variklį ir nuvažiavo 12550km. Automobilis B užvedė šaltą variklį 570 kartų ir nuvažiavo 114000km. Turbūt nereikia aiškinti kuris automobilis bus geresnės būklės? Taigi šiuo ir daugelyje kitų atvejų neprotinga rinktis automobilį pagal nuvažiuotų kilometrų skaičių. Kiekvienas vairuotojas važinėja ir prižiūri auto skirtingai. Aišku, apynaujam automobiliui jau yra skirtumas tarp 50 ir 200 tūkstančių. Tačiau senesniam auto 180 ar 320 tūkstančių - nebus jokio skirtumo. 
4. Pagaminimo/pirmos registracijos metai. Jeigu automobilio modelis ar apdaila nesikeitė, tai metai nieko nereiškia, ypač būklės. Kai kuriuose modeliuose vėlesniais metais buvo geresnė komplektacija, tačiau privalumai nurodyti skelbimo aprašyme, o ne metuose. Į metus žiūrėti vertėtų tik tuo atvejų, jeigu norite girtis artimiesiems dėl pirkinio naujumo.
5. Trūkumai. Kad ir kokios geros būklės būtų automobilis, visgi jis yra naudotas ir reikėtų pasiruošti kad jis turės vieną kitą trūkumą. Tačiau defektas defektui nelygu, vieni gali būti maži, bet kritiniai, kiti gali atrodyti baisiai, bet nesunkiai sutvarkomi, dėl kurių galima išlošti kainoje. Pavyzdžiui smarkiai subraižytas ar skilęs bamperis nieko blogo, daugelyje servisų jį perdažytų iki šimto eurų. Tačiau maža rūdelė ant galinio sparno yra daug blogiau, rūdžių jau nesustabdysi, jas galima tik užmaskuoti. 
Jeigu yra įlenkimų, bet jie be aštrių kampų ir dažai nepažeisti - tai išvis ne trūkumas. Meninio lyginimo specialistai juos pašalins nedažant be jokių žymių už keliasdešimt €.
Daugelis pigių automobilių parduodami su kiaurais duslintuvais. Vokietijoje duslintuvo keitimas kainuoja šimtus. Lietuvoje jį susivirinsite nuo 10€.
Kartais pasitaiko automobilių su skilusiais priekiniais stiklais. Vokietijoje stiklo keitimas nuo 400€, Lietuvoje nuo 80€.
Jeigu nesmarkiai pažeistas sparnas, žibintas, durelės, kapotas ar kita keičiama kėbulo dalis - tai taip pat nieko blogo, jeigu automobilio kaina atitinkamai mažesnė. Viską galima pakeisti. 
Nepamirškite, kad įvairūs šviesos atspindžiai, šešėliai ar dėmės nuotraukose gali atrodyti kaip defektai. Todėl neatmeskite skelbimo jeigu neesate įsitikinę, kad ten tikrai pažeidimas.
6. Salono nusidėvėjimas. Geriausiai automobilio būklę (ne ridą) atspindi salonas. Deja, bet skelbime neįžiūrėsi jo nudėvėjimo. Tačiau jeigu net nuotraukose šviečia praplyšusi sėdynė - tokį skelbimą galima atmesti.
Purvinas, neišsiurbtas salonas nuotraukose atrodo ypač baisiai ir tai atbaido pirkėjus. Tačiau to netgi trūkumu nepavadinsi.
7. Priedai. Visada norisi įsigyti automobilį pilnai sukomplektuotą - su geromis padangomis, lietais ratlankiais, su žieminių ratų komplektu, neseniai atliktu aptarnavimu pan., tačiau visgi visą dėmesį reikėtų skirti automobilio būklei. Viską galima nusipirkti atskirai, netgi odinį saloną pasisiūti, o daužto kėbulo jau neatstatysi iki originalios būklės, nuvažinėto automobilio taip pat neatjauninsi.
8. Aprašymas. Kiek pardavėjų tiek ir aprašymų. Deja net ir Vokietijoje pagal juos nelabai ką sužinosi apie automobilį, "gerą būklę" kiekvienas supranta savaip. Jeigu skelbime nieko neparašyta, tai nereiškia kad pardavėjas kažką slepia. Jeigu detaliai aprašyti net ir smulkiausi trūkumai - tokiems skelbimams reikėtų skirti pirmenybę. Taip pat būkite atidūs išversdami tekstus internete, vertimai kartais būna neteisingi.
Dažniausiai naudojamos frazės aprašymuose:
zustand - būklė
mängel/shaden, beschädigt - defektas/pažeidimas
hagelschaden - krušos pažeidimas (bus daug mažų įlenkimų, galima išlyginti be dažymo)
gerausche, unrühig - pašaliniai garsai
lezte preis, festpreis - galutinė kaina
preis VB - kaina derinama
fahrbereit/nicht fahrbereit - važiuojanti/nevažiuojanti
rost/kein rost - rūdys/be rūdžių
gebrauchsspuren - naudojimo požymiai, smulkūs pabraižymai
kratzer/beule/delle - įbrėžimas/įlenkimas/pažeidimas
9. Pardavėjo tipas. Vieni mano, kad iš aikštelių (Handler'ių, Dealerių) blogi automobiliai, kiti mano, kad reikėtų vengti privačių. Iš tikro reikia rinktis iš visų. Aišku dyleris dyleriui nelygu. Tai gali būti ir pigi turkų aikštelė eksportui, gali būti ir oficiali atstovybė.  

10. Export/gewerbe. Jeigu skelbime nurodyta, kad automobilis parduodamas eksportui arba Handeriui - tokį skelbimą iš karto galima atmesti. Jeigu automobilis neturėtų problemų, tai būtų parduodamas vidinei rinkai. 
11. Im Kundenauftrag. Jeigus skelbimo tekste yra toks įrašas - tai reiškia, kad automobilis parduodamas pas dylerį komiso būdu, t.y. jį ten pastatė pardavinėti privatus pardavėjas. Jeigu tai nėra labai retas arba brangus modelis - tokį skelbimą geriau atmesti.
12. Unfallfrei. Išvertus reiškia "neturėjęs avarijų". Į šį punktą patariame nekreipti jokio dėmesio. Vienas automobilis gali būti visiškai neliestas kėbulininkų, tačiau pardavėjas nebus tuo įsitikinęs ir šio punkto nepažymės. Kitas gali būti turėjęs ne vieną avariją, bet dokumentuose tos avarijos niekur neužfiksuotos, todėl pardavėjas žymės kaip "unfallfrei". Pasitaikydavo ir tokių atvejų, kai atvažiavus žiūrėti automobilio ir parodžius pardavėjui kur jis buvo daužtas, dažytas, špakliuotas ir t.t. - pardavėjas vis tiek buvo įsitikinęs, kad jis nedaužtas, nes taip parašyta dokumentuose.
13. Paieškos kriterijai. Stenkitės į paiešką įvesti kuo mažiau kriterijų, nes daugelis jų nėra privalomi ir gali būti nenurodyti skelbime, pvz., variklio tūris, komplektacijos elementai, spalva ir pan., todėl juos įvedus ženkliai sumažės pasirinkimas.

Visada reikėtų stengtis, kad potencialių variantų būtų kuo daugiau, todėl neverta atmetinėti skelbimų be rimtos priežasties. Vokietija didelė, per visą neprivažinėsi, todėl skelbimus sugrupuosim pagal buvimo vietą ir vyksim ten, kur jų daugiausia. Geriau per dieną apžiūrėti 5 mažiau patrauklius auto, negu vieną patrauklų.

Pagrindinis ir didžiausias Vokietijos skelbimų portalas - mobile.de. Jame galima nustatyti rusų, anglų ir kitas kalbas. 
Papildomas skelbimų portalas - autoscout.de. Ten būna daugiau privačių pardavėjų skelbimų.
Powered by
✕