Patarimai renkantis skelbimus
Daugelis iš mūsų automobilius renkasi iš skelbimų, tačiau retas moka profesionaliai juos įvertinti. Pateiksime keletą patarimų, kurie padės jums padaryti šį automobilio pirkimo žingsnį.
1. Kaina. Maža kaina ne visada reiškia blogą būklę, o didelė kaina ne visada reiškia gerą. Visgi gerų automobilių už mažesnę nei rinkos kaina nebūna. Jeigu ir pasitaiko, tai juos iškart nuperka vietiniai perpardavinėtojai.
Kartais būna nurodytos dvi kainos, su PVM ir be. Be PVM skirta įmonėms, todėl paprastiems pirkėjams reikėtų orientuotis pagal didesnę - brutto kainą.
Jeigu tekste parašyta "festpreis", reiškia automobilio kaina galutinė.
2. Nuotraukos. Kai kurie pirkėjai pasiduoda emocijoms ir renkasi skelbimus pagal nuotraukų gražumą. Kiek pardavėjų tiek ir fotografų, kiekvienas skirtingai moka fotografuoti, dėl to tas pats automobilis gali atrodyti visiškai skirtingai. Jeigu automobilio parametrai jums tinka, o nuotraukose nesimato akivaizdžių defektų - skelbimas vertas dėmesio, nepriklausomai ar automobilis atrodo gražiai, ar kokybiškos nuotraukos, ar automobilis švarus ir pan. Juk perkame automobilį, o ne nuotraukas.
3. Rida. Daugelis klaidingai renkasi automobilius pagal ridą. Iš tikro jai neverta skirti daug dėmesio, nes ji nenusako automobilio būklės. Juk prie odometro parodymų neparašyta kaip dažnai, kokioje vietovėje ir kokiais atstumais automobilis buvo važinėjamas. O tai pagrinde ir lemia bendrą būklę ir techninių mazgų nusidėvėjimą.
Pavyzdys: Automobilis A Vilniuje per kamščius kiekvieną darbo dieną važiuoja į darbą ir atgal, atstumas 5km. Automobilis B važiuoja tik savaitgaliais į Kauną. Atstumas 100km. Per penkis metus automobilis A 2510 kartų užvedė šaltą variklį ir nuvažiavo 12550km. Automobilis B užvedė šaltą variklį 570 kartų ir nuvažiavo 114000km. Turbūt jau patys suprantate, kuris automobilis bus geresnės būklės? Taigi šiuo ir daugelyje kitų atvejų neprotinga rinktis automobilį pagal nuvažiuotų kilometrų skaičių. Kiekvienas vairuotojas važinėja ir prižiūri auto skirtingai. Aišku, apynaujiam automobiliui jau yra skirtumas tarp 50 ir 200 tūkstančių km. Tačiau senesniam auto 180 ar 320 tūkstančių nėra didelio skirtumo, dažnai gali būti geresnės būklės su didesne rida. Taip pat reikia turėti omenyje, kad statistinis ridos vidurkis yra 30000km per metus, žinoma visada būna išimčių, tačiau 10m. amžiaus automobiliui 300 tūkstančių rida yra visiškai normali.
4. Pagaminimo/pirmos registracijos metai. Jeigu automobilio modelis ar apdaila nesikeitė, tai metai nieko nereiškia, ypač būklės. Į metus žiūrėti vertėtų tik tuo atveju, jeigu perkate apynaujį auto, senesniems jokio skirtumo, ar 12 metų, ar 15, svarbiausia yra reali automobilio būklė.
5. Trūkumai. Kad ir kokios geros būklės būtų automobilis, visgi jis yra naudotas ir reikėtų pasiruošti, kad jis turės vieną kitą trūkumą. Tačiau defektas defektui nelygu, vieni gali būti maži, bet kritiniai, kiti gali atrodyti baisiai, bet nesunkiai sutvarkomi, dėl kurių galima išlošti kainoje. Pavyzdžiui smarkiai subraižytas ar skilęs bamperis nieko blogo, daugelyje servisų jį perdažytų už 100-200 eurų. Tačiau maža rūdelė ant galinio sparno yra daug blogiau, rūdžių jau nesustabdysi, jas galima tik užmaskuoti.
Jeigu yra įlenkimų, bet jie be aštrių kampų ir dažai nepažeisti - to net trūkumu nepavadinsi. Meninio lyginimo specialistai juos pašalins nedažant be jokių žymių už keliasdešimt €.
Kartais pasitaiko automobilių su skilusiais priekiniais stiklais. Vokietijoje stiklo keitimas nuo 400€, Lietuvoje nuo 80€.
Jeigu nesmarkiai pažeistas sparnas, žibintas, durelės, kapotas ar kita keičiama kėbulo dalis - tai taip pat nieko blogo, jeigu automobilio kaina atitinkamai mažesnė. Viską galima sutaisyti.
Nepamirškite, kad įvairūs šviesos atspindžiai, šešėliai ar dėmės nuotraukose gali atrodyti kaip defektai. Todėl neatmeskite skelbimo jeigu neesate įsitikinę, kad ten tikrai pažeidimas.
6. Salono nusidėvėjimas. Geriausiai automobilio būklę (ne ridą) atspindi salonas. Nepatyrusiam pirkėjui sunku įvertinti nusidėvėjimą iš foto. Tačiau jeigu akivaizdžiai matosi praplyšusi sėdynė - tokį skelbimą galima atmesti.
Purvinas, neišsiurbtas salonas nuotraukose atrodo ypač baisiai ir tai atbaido pirkėjus. Tačiau tai net nėra trūkumas.
7. Priedai. Visada norisi įsigyti automobilį pilnai sukomplektuotą - su geromis padangomis, lietais ratlankiais, su žieminių ratų komplektu, neseniai atliktu aptarnavimu pan., tačiau visgi visą dėmesį reikėtų skirti automobilio būklei. Viską galima nusipirkti atskirai, o daužto kėbulo jau neatstatysi iki originalios būklės, nuvažinėto automobilio taip pat neatjauninsi.
8. Aprašymas. Kiek pardavėjų tiek ir aprašymų. Deja net ir Vokietijoje pagal juos nelabai ką sužinosi apie automobilį, "gerą būklę" kiekvienas supranta savaip. Jeigu skelbime nieko neparašyta, tai nereiškia kad pardavėjas kažką slepia. Jeigu detaliai aprašyti net ir smulkiausi trūkumai - tokiems skelbimams reikėtų skirti pirmenybę. Taip pat būkite atidūs išversdami tekstus internete, vertimai kartais būna neteisingi.
9. Pardavėjo tipas. Yra daug įvairiausių mitų, dažniausiai girdime tai, kad negalima pirkti iš turkų. Tačiau realybėje vokiečiai automobiliais neprekiauja, nebent bus įdarbintas vadybininku autosalone. Dyleris dyleriui nelygu, tai gali būti ir pigi aikštelė eksportui, gali būti ir oficiali atstovybė. Kalbant apie privačius pardavėjus - pas juos galima pirkti automobilį tik važiuojant į vietą.
10. Pardavėjo reitingas. Negalima į jį kreipti jokio dėmesio, nes jis lengvai sufabrikuojamas. Vertinti pardavėjų patikimumą yra mūsų darbas.
11. Paieškos kriterijai. Stenkitės į paiešką įvesti kuo mažiau kriterijų, nes daugelis jų nėra privalomi ir gali būti nenurodyti skelbime, pvz., variklio tūris, komplektacijos elementai, spalva ir pan., todėl juos įvedus ženkliai sumažės pasirinkimas.
Visada reikėtų stengtis, kad potencialių variantų būtų kuo daugiau, todėl neverta atmetinėti skelbimų be rimtos priežasties. Vokietija didelė, per visą neprivažinėsi, todėl skelbimus sugrupuosim pagal buvimo vietą ir vyksim ten, kur jų daugiausia. Geriau per dieną apžiūrėti 5 mažiau patrauklius auto, negu vieną patrauklų.
Pagrindinis ir didžiausias Vokietijos bei Europos skelbimų portalas - mobile.de. Geriausia nustatyti vokiečių arba anglų kalbas, tada atsidaro didesnės foto ir pateikiama daugiau info nei rusų ar lenkų kalbomis.
Papildomi skelbimų portalai:
autoscout.de Ten daugiau kitų šalių skelbimų, bet taip pat daug netikrų aferistų skelbimų.
ebay-kleinanzeigen.de Populiariausias privačių pardavėjų skelbimų portalas.
marktplaats.nl Olandijos skelbimai
1. Kaina. Maža kaina ne visada reiškia blogą būklę, o didelė kaina ne visada reiškia gerą. Visgi gerų automobilių už mažesnę nei rinkos kaina nebūna. Jeigu ir pasitaiko, tai juos iškart nuperka vietiniai perpardavinėtojai.
Kartais būna nurodytos dvi kainos, su PVM ir be. Be PVM skirta įmonėms, todėl paprastiems pirkėjams reikėtų orientuotis pagal didesnę - brutto kainą.
Jeigu tekste parašyta "festpreis", reiškia automobilio kaina galutinė.
2. Nuotraukos. Kai kurie pirkėjai pasiduoda emocijoms ir renkasi skelbimus pagal nuotraukų gražumą. Kiek pardavėjų tiek ir fotografų, kiekvienas skirtingai moka fotografuoti, dėl to tas pats automobilis gali atrodyti visiškai skirtingai. Jeigu automobilio parametrai jums tinka, o nuotraukose nesimato akivaizdžių defektų - skelbimas vertas dėmesio, nepriklausomai ar automobilis atrodo gražiai, ar kokybiškos nuotraukos, ar automobilis švarus ir pan. Juk perkame automobilį, o ne nuotraukas.
3. Rida. Daugelis klaidingai renkasi automobilius pagal ridą. Iš tikro jai neverta skirti daug dėmesio, nes ji nenusako automobilio būklės. Juk prie odometro parodymų neparašyta kaip dažnai, kokioje vietovėje ir kokiais atstumais automobilis buvo važinėjamas. O tai pagrinde ir lemia bendrą būklę ir techninių mazgų nusidėvėjimą.
Pavyzdys: Automobilis A Vilniuje per kamščius kiekvieną darbo dieną važiuoja į darbą ir atgal, atstumas 5km. Automobilis B važiuoja tik savaitgaliais į Kauną. Atstumas 100km. Per penkis metus automobilis A 2510 kartų užvedė šaltą variklį ir nuvažiavo 12550km. Automobilis B užvedė šaltą variklį 570 kartų ir nuvažiavo 114000km. Turbūt jau patys suprantate, kuris automobilis bus geresnės būklės? Taigi šiuo ir daugelyje kitų atvejų neprotinga rinktis automobilį pagal nuvažiuotų kilometrų skaičių. Kiekvienas vairuotojas važinėja ir prižiūri auto skirtingai. Aišku, apynaujiam automobiliui jau yra skirtumas tarp 50 ir 200 tūkstančių km. Tačiau senesniam auto 180 ar 320 tūkstančių nėra didelio skirtumo, dažnai gali būti geresnės būklės su didesne rida. Taip pat reikia turėti omenyje, kad statistinis ridos vidurkis yra 30000km per metus, žinoma visada būna išimčių, tačiau 10m. amžiaus automobiliui 300 tūkstančių rida yra visiškai normali.
4. Pagaminimo/pirmos registracijos metai. Jeigu automobilio modelis ar apdaila nesikeitė, tai metai nieko nereiškia, ypač būklės. Į metus žiūrėti vertėtų tik tuo atveju, jeigu perkate apynaujį auto, senesniems jokio skirtumo, ar 12 metų, ar 15, svarbiausia yra reali automobilio būklė.
5. Trūkumai. Kad ir kokios geros būklės būtų automobilis, visgi jis yra naudotas ir reikėtų pasiruošti, kad jis turės vieną kitą trūkumą. Tačiau defektas defektui nelygu, vieni gali būti maži, bet kritiniai, kiti gali atrodyti baisiai, bet nesunkiai sutvarkomi, dėl kurių galima išlošti kainoje. Pavyzdžiui smarkiai subraižytas ar skilęs bamperis nieko blogo, daugelyje servisų jį perdažytų už 100-200 eurų. Tačiau maža rūdelė ant galinio sparno yra daug blogiau, rūdžių jau nesustabdysi, jas galima tik užmaskuoti.
Jeigu yra įlenkimų, bet jie be aštrių kampų ir dažai nepažeisti - to net trūkumu nepavadinsi. Meninio lyginimo specialistai juos pašalins nedažant be jokių žymių už keliasdešimt €.
Kartais pasitaiko automobilių su skilusiais priekiniais stiklais. Vokietijoje stiklo keitimas nuo 400€, Lietuvoje nuo 80€.
Jeigu nesmarkiai pažeistas sparnas, žibintas, durelės, kapotas ar kita keičiama kėbulo dalis - tai taip pat nieko blogo, jeigu automobilio kaina atitinkamai mažesnė. Viską galima sutaisyti.
Nepamirškite, kad įvairūs šviesos atspindžiai, šešėliai ar dėmės nuotraukose gali atrodyti kaip defektai. Todėl neatmeskite skelbimo jeigu neesate įsitikinę, kad ten tikrai pažeidimas.
6. Salono nusidėvėjimas. Geriausiai automobilio būklę (ne ridą) atspindi salonas. Nepatyrusiam pirkėjui sunku įvertinti nusidėvėjimą iš foto. Tačiau jeigu akivaizdžiai matosi praplyšusi sėdynė - tokį skelbimą galima atmesti.
Purvinas, neišsiurbtas salonas nuotraukose atrodo ypač baisiai ir tai atbaido pirkėjus. Tačiau tai net nėra trūkumas.
7. Priedai. Visada norisi įsigyti automobilį pilnai sukomplektuotą - su geromis padangomis, lietais ratlankiais, su žieminių ratų komplektu, neseniai atliktu aptarnavimu pan., tačiau visgi visą dėmesį reikėtų skirti automobilio būklei. Viską galima nusipirkti atskirai, o daužto kėbulo jau neatstatysi iki originalios būklės, nuvažinėto automobilio taip pat neatjauninsi.
8. Aprašymas. Kiek pardavėjų tiek ir aprašymų. Deja net ir Vokietijoje pagal juos nelabai ką sužinosi apie automobilį, "gerą būklę" kiekvienas supranta savaip. Jeigu skelbime nieko neparašyta, tai nereiškia kad pardavėjas kažką slepia. Jeigu detaliai aprašyti net ir smulkiausi trūkumai - tokiems skelbimams reikėtų skirti pirmenybę. Taip pat būkite atidūs išversdami tekstus internete, vertimai kartais būna neteisingi.
9. Pardavėjo tipas. Yra daug įvairiausių mitų, dažniausiai girdime tai, kad negalima pirkti iš turkų. Tačiau realybėje vokiečiai automobiliais neprekiauja, nebent bus įdarbintas vadybininku autosalone. Dyleris dyleriui nelygu, tai gali būti ir pigi aikštelė eksportui, gali būti ir oficiali atstovybė. Kalbant apie privačius pardavėjus - pas juos galima pirkti automobilį tik važiuojant į vietą.
10. Pardavėjo reitingas. Negalima į jį kreipti jokio dėmesio, nes jis lengvai sufabrikuojamas. Vertinti pardavėjų patikimumą yra mūsų darbas.
11. Paieškos kriterijai. Stenkitės į paiešką įvesti kuo mažiau kriterijų, nes daugelis jų nėra privalomi ir gali būti nenurodyti skelbime, pvz., variklio tūris, komplektacijos elementai, spalva ir pan., todėl juos įvedus ženkliai sumažės pasirinkimas.
Visada reikėtų stengtis, kad potencialių variantų būtų kuo daugiau, todėl neverta atmetinėti skelbimų be rimtos priežasties. Vokietija didelė, per visą neprivažinėsi, todėl skelbimus sugrupuosim pagal buvimo vietą ir vyksim ten, kur jų daugiausia. Geriau per dieną apžiūrėti 5 mažiau patrauklius auto, negu vieną patrauklų.
Pagrindinis ir didžiausias Vokietijos bei Europos skelbimų portalas - mobile.de. Geriausia nustatyti vokiečių arba anglų kalbas, tada atsidaro didesnės foto ir pateikiama daugiau info nei rusų ar lenkų kalbomis.
Papildomi skelbimų portalai:
autoscout.de Ten daugiau kitų šalių skelbimų, bet taip pat daug netikrų aferistų skelbimų.
ebay-kleinanzeigen.de Populiariausias privačių pardavėjų skelbimų portalas.
marktplaats.nl Olandijos skelbimai